00:58

Rött bläck har förorenat mina armar med fusk. Australien blev tydligen demokratiskt nånstans mellan 1828 och 1926.
Tyvärr äcklar jag mig själv med fusken och lögner.
Jag har slutat äta. Jag hinner inte. Ska bli kul att se hur mycket mer kroppen klarar.
Och jag är allt för medveten om att jag förstör mig själv. Nu, 00:46, när magen kurrar, undrar jag om det är värt det. Och.. ja, det är det.
Det är läskigt att se sig själv gå åt ett håll som man verkligen inte vill gå åt, men ingenting i kroppen säger emot.
Innan har jag aldrig riktigt fattat begreppet "fångad i sin egen kropp", men jag tror jag gör det nu, för jag har inget att säga till om.
Stressen äter mig inifrån och ut, utifrån och in. Jag har nog aldrig varit såhär stressad i hela mitt liv (ja, det är därför jag inte äter, därför jag inte kan sova).
Det värsta måste nog vara att min andra hälft befinner sig på andra sidan staden. Han är min adventsstjärna just nu.

Jag vill inte bli utskälld för det med maten, jag vill bli tvingad att äta.
Min mage blev tyst nu, förresten.

01:07

malin

Du ska veta att jag förstår dig alltför väl... Fast jag hade min sån period i nian. Jag åt ingenting, pluggade till sent på kvällarna och grät hela tiden. Hade inte tid med nånting för att jag var tvungen att plugga hela tiden. Och jag vet att det är fruktansvärt. Men om jag får lov att ge dig ett råd: planering är det bästa som finns.

Om du tänker efter så upptäcker du att om du slutar skolan klockan fyra, så har du ungefär sju hela timmar på dig att göra saker efter det. det är lång tid. Och det finns sju dagar i veckan. Om du delar upp arbetet i små bitar och planerar in lite nästan varje dag och faktiskt följer planeringen och pluggar intensivt den lilla stunden du lagt in att du ska göra det, så ska du se att du hinner med både att äta och att göra massa annat trevligt och underbart. Jag menar att om du har sextio sidor att läsa till om en vecka, så bestämmer du att du ska läsa tio av dem varje dag. Och hinner du inte en dag så får du läsa tjugo nästa dag. Det viktiga är att ta tag i saker på en gång och inte skjuta upp det, vilket jag fortfarande är väldigt bra på, men jag klarar mig ändå tack vare mina listor. Och att planera upp hela livet fungerar ju inte.. men just pluggandet tror jag kan vara bra.

Puss <3

2009-12-01 @ 12:27:10
URL: http://svagstyrkeskratt.blogspot.com
ella

damn, jag har ungefär inget skolarbete att göra och ändå missköter jag nästan det lilla jag har.

dåligt samvete grep mig precis och lite rädsla å dina vägnar och mest är jag bara förvirrad.

verklighetsflykt, ja tack.

iallafall tror jag på att lyssna på malin, och inte så mycket på mig. malin är trots allt en himla bra tjej. smart och sådär.

kärlek/ofokuserad E

2009-12-01 @ 13:45:51
Nadim

Kram?



Stress suger.

2009-12-01 @ 20:03:18
URL: http://nadim.blogg.se/
Fanny

snart, snart är det jullov fina du. och då kan man förhoppningsvis andas lite bättre.

2009-12-02 @ 20:06:35
URL: http://photopicturet.blogspot.com
björk

en kram till

2009-12-04 @ 16:18:11
URL: http://bump.blogg.se/
Ebba

Kan vi inte träffas och prata lite, kramas?

2009-12-05 @ 00:08:36
URL: http://ordbajsning.blogg.se/












Trackback
RSS 2.0